27 april 2007

Tror du verkligen det?

Tror du på ödet. Jag vet att jag gör det. Tror du på naiva önskningar? Jag vet att jag gör det.

Jag tror att om man tappar en ögonfrans, lägger din i handen, blåser bort den och sedan önskar sig något kommer den önskningen slå in. Jag hoppas det i varje fall. Jag tycker om att tro det. Jag tror också att nycklar på bordet ger otur. Ibland lägger jag mina nycklar på bordet bara för att utmana ödet...
Jag tror att man vill något tillräckligt mycket kommer man få sin vilja igenom. Jag tror att det finns någon för alla. Ibland är det den personen som man inte lägger märke till. Ibland är det den personen som man lägger märke till för tydligt.

Tror du på spöken? Jag vet att jag gör det. Jag tycker om att tro att det finns en viss närvaro runt mig hela tiden. Tror du att olika slags gudar finns? Jag vet att jag gör det. Det är en tröst att tro. Tror du att efter motgång kommer framgång? Jag vet att jag önskar det. Tror du att en önskans uppfyllelse är ödet? Jag tror inte det. Jag tror att man påverkar sådant genom ens egna handlingar omedvetet eller medvetet.
Tror du på allt det här? - Trodde inte det heller...