10 april 2007

rött vin, bort med vitt vin

Så var man hemma...
Torsdag förmiddag var mysig med syster. Vi fånade oss med kameran. Sedan bar det av till nilsericsons med vårt pick och pack. Datorn var med på tåget, Clara hade laddat ner Futurama, det sög! Stay away folks!!!

Sofie är en snäll typ, en hel påse med kläder hade hon lagt undan till mig och syster, o så kul.
Ettan var supermysig. Vardagsrummet, var hel i vitt, förutom fondväggen som, den också, var vit men med svarta björkstammar på. Gotta love it. Så i den ettan bodde sju pers. Helt sjukt eller hur. Men det gick. Det var synd om Emma dock. Christer snarkar som bara den, och Calle liksom...pyser med munnen. Stackarn. Hon var så trött. Hon drog med sig Calle och madrassen till köket vid fyra på natten.

Första kvällen åt vi på konsumtionsföreningen. Äppelvikens egna krog. Knökat var det. Det fanns ca 20 platser, medasn alla åt satt det ca 8 pers som trängdes i baren i väntan på ett bord. Och detta var tydligen en lugn kväll :O Helt sjukt.... E-type o en massa svenksa B kändisar hänger tydligen där hela tiden, inte denna kvällen dock.

Sthlm var i största allmänhet kul hela tiden, det var inte så stor skillnad mella gbg o sthlm,fast det e ju klart, vi har inte ngt kungahus o sånt där, men vem behöver det gentligen ;)
HEJA GÖTEBORG!!!

Vi åkte hem på lördagen, runt 10. Jag, Emma, Clara o Calle knödde ihop oss i baksätet, och ett enormt vattenpass. Vi hade kul. Efter 2 ½ timme stannade vi i ringarum, mobbat ställe det där. Vi köpte massa godis, Emma tvingade mig att en fjärdedel av hennes glass... Sedan slängde vi ut den genom fönsret, vi såg med lättnad på hur den missade bilen bakoms backspegel med två cm. När vi kom hem ( hem ljuva hem, Kyrkslätt) barukerade jag badrummet. Drog fram saxen och klipp klipp klipp klippte det kort. Det blev bra. Från och med nu är jag Alex personliga frisör. Hon blev väldigt förvånad när hon fick reda på att jag klippte mig själv sen två år tillbaka... Jag klippte henne och Emma på lägret btw, så stolt är jag ;) Mitt hår är kort nu iaf... Jag måste erkänna att jag saknar mitt långa svall men, samtidigt gillar jag det nya. Det är början på ngt nytt...Kanske?

Söndag kväll = "Fest"
middagsbjuding hemma...
"HEJ ALLA GLADA!", så började festen, kram hit o kram dit. Kände att dom hade vinat innan dom kom. Jösses alltså. 8 sprit-törstande 40+ människor. H-e-rre-guuuuud! Det var beklämmande. Nästan pinsamt. Min mamma spec, var ganska på snusen. När klockan var...sent. hade jag fått nog, Ulf lundells stämma strömmade ut ur högtalarna på nivå 75(!!!)
Jag trodde jag skulle dö. Jag bad dom sänka, men icke. Så taskiga var dom, fulla o allt. JAg var tråkig tyckte de. Så jag flydde ut till bilen, dåligt beslut.

Det snöade, och bilen var kall. Så där låg jag och huttrade, med kalla tårar strömmande nerför min kind. 40 minuter senare åkte folket. Jag var lättad och gick så fort jag kunde med stela ben och träskor. Musiken var kvar... Jag stegade surt in utan att kolla på ngn, försökte sänka, upptäckte att det vara fel fjärrkontroll ( vi i europa har alldeles för många fjärkonroller). Blev otroligt frustrerad och stängde av hel a skiten, mor fick ett fylleutbrott. "du akn inte bara komma och göra som du vill!" . Jag blev ännu surare, så fan heller, jag är exemplarisk. Faktiskt. Idag hade mor inte ngt minne av att hon sagt ngt i den stilen... Söta älskade mamma <3

Ägg är överskattat. Visste ni att vi svenskar äter 2000 ton ägg underpåskhelgen.... Sjukt.
Jag känner att jag måste göra ett inköp. En skiva. Lasse Lindh. Nu.
Spring-feeling all over.Love is in the air... Typ ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tänker vist vara anonym bara så du vet! alla dina andra mobbade så kallade "vänner" får minsan skriva sina namn om dom vill men JAG tänker vara väldigt ANONYMOUS! och nu till saken, jävla-blombög är inte vad jag är utan det är var mr X är. Den lilla råttan uppe i aproximadamente 50:ionde bilden! grattis till dig! nu anna lilla älskar bööögs flikkan så får du allt börja fota mera bögigt om du ska ha ngn chans på mr X! lalalal, pusspåmiG!

Welcome to the empire sa...

gosh... aproximadamente 50:ionde bilden, va fan är det liksom? okok, jag vet, vi är bönekristna... Men vår bibel är liksom 100 sätt att säga nej på, eller hur?. So WTF!? Jag får börja fot lite blåsippor, vad säger du.. bögigt nog?

Anonym sa...

nejnejnej, de e en bra början men du måste även fota lite i de "exaotiska" skåne innan bögigheten väller över:D!! men AMEN på de! vilken sida va de vi hitta de 100 sätten på?