13 maj 2007

Die you little... Die!

Igår såg jag filmen "Tsotsi". Den var så jävla grym. Jag grät på slutet, precis som jag gör när bra filmer berör. Och berör är bara förnamnet i detta fallet. No shit Sherlock. Den var så rörande och så känslofylld att, ja... jag vet inte vad.

Dagens erkännande: Jag kan för mycket om klassisk musik.
Allt för detta himla musik-provet som är imorgon. Det suger vill jag lova, mest för att jag har ett hemkunskaps-prov imorgon också. UNDERBART! Men whatever, I can do it. Tänk positiva tankar, positiva tankar, positiva tankar. Eller hur brukar det låta?

Spindlar är en av mina största skräcker. Jag får ångest, på riktigt. Det känns inte bättre av att evta att jag inte kan öppna mitt andra fönster för att TRE JÄTTESTORA SPINDLAR BOR DÄR! Grejen är att jag vågar inte ta bort dom, i rädsla för att om jag öppnar fönstret kommer dom hoppa ner på fönsterbräden eller golvet, och då är det kört.

Tanker har ju slagit mig att jag kan dammsuga upp dom, men även det innebär att jag måste öppna fönstret, meeeeeeen då kommer dom hoppa ner på fönsterbrädan eller golvet och då är det som sagt kört. Så min strategi lyder: Låt dom vara i ca... 1 år, så kommer dom antagligen dö av näringsbrist eller något liknande. Om dom inte äter upp varandra, det borde ju mätta ett bra tag. HUH, mardrömsscenario.

Igår städade jag mitt rum i två timmar. Jag älskar känslan när det är klart. Jag vaknade idag och såg ett skinande golv. Lycka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

heheh spindlar, du nämde inte min baseball-trä spindeltaktiik, din jääävel!

Welcome to the empire sa...

ooooops, men jag hade inte ngt baseballträ i närheten raring ;)

Anonym sa...

:'''''''''(