20 februari 2008

När tiden inte räcker till...

Imorgon har jag spanska-prov. Spanska prov för mig är lika med IG. Man tycker ju att jag borde sitta med näsan i el libro de espanol och gå igenom verb som hablaba, hablabas, hablabais och hablaban. Inte nog med att man vrickar tungan när man uttalar dom så är dom riktigt jobbiga att hålla isär. Så vad gör jag då för att förstöra för mig själv ångående min utbildning? Jag kommer på totalt onödiga saker att göra.

vad jag har gjort idag:
1. Besöka vårdcentralen. - Nödvändigt men var det verkligen nödvändigt att kolla alla (jag menar alla)tavlor och glasskåp samt tandkrämsutbud på vägen ut?
2. Komma hem, äta mat. 30 min.
3. Vara på mitt rum och göra ingenting. 30 min.
4. Vara på mitt rum och ordna med kontaktbilder i telefonboken. 15 min.
5. Vara på mitt rum och sortera CD-skivor. 10 min.
6. Vara på mitt rum, öppna spanska boken. 5 min.
7. Vara på mitt rum, hitta rätt sida i spanskaboken. 5 min.
8. Vara på mitt rum, börja plugga. Hände inte.
9. falla för bredbandets fantastiska dragningskraft. 40 min.
10. skriva blogginlägg. håller fortfarande på.

Lycka till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hola. me hablo español. vivo en estocolmo y me gusto (dig). det är typ vad jag kan på spanska... läste det i 6an ;P

Anna man blir glad av din blogg.

Anna man blir glad av dig.

Anna me gusto tu (säger man så)

(L)

Welcome to the empire sa...

hola! nu hade jag tänkt att klämma till med en ytterst komplicerad OCH avancerad spansk mening men eeh.. jag.. kan.. eller klart jag kan men jag vill ju inte skryta med mina kunskaper som är oändliga. Du är så söt ladiesman! tack för att du gör min morgon. jag är i skolan två timmar tidigare än vad jag behöver. förberder mig för mitt ig. jag är nu 10 glosor rikare. gött. Besos y kramar. Con amar/ Anna

översättning
besos = pussar
con amar = kärlek