27 februari 2008

glaciär + osthyvel = sant?

Något jag stör mig på är när människor tar upp två säten för sig själva. Nu snackar jag om bussplatser när en människa sätter sig längst ut på sätet för att... jag varför då? För att slippa sitta bredvid någon annan? Folks, det är en buss.

På bussen idag var det en hel grupp med barn som ockuperade varje säte på samma sätt som jag just beskrev. Dem satt där med sina nalle puh och pokémon ryggsäckar och skor med kardborreband och såg livrädda ut. Jag antar att det kill vs tjejbacillerna som gör sig hörda.
Situationen gjorde att jag fick stå upp. Jag klarade såklart av det, stjärna i kanten till mig för att jag log snällt och försökte få en liten tjej att hoppa in ett steg. Hon nappade inte. Men jag klarade mig som sagt.

Vad skiljer sig mellan en glaciär och ett vanligt snöfält?
Svar: En glaciär är ungefär som en osthyvel.

Flickan som svarat på denna fråga hade självklart skrivit lite mer än så men det var inte lika roligt. Hon gjorde min dag! Om en morgon börjar med ett skratt kan man nästan förutspå att resten av dagen kommer bli bra. Jag intalar mig det iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är så vacker så jag dör.

Amen.

Sofia sa...

jag gillar killens kommentar. du är vacker ! älskade vän, jag har ett problem. vi hörs ? (btw. skillnaden mellan en glaciäa och ett vanligt snöfält är att en glaciär är i ständig rörelse! :P)