17 juni 2007

Soulis

Jag vet nu. Nu vet jag vet vad jag ska bli. I alla år har människor frågat varandra " vad ska du bli när du blir stor?". Svaren varierar. När jag var mindre ville jag bli frisör, kommunalfullmäktige (ja, det är sant, det jag brann mest för var att bygga en cykelbana mellan Olstorp och Gråbo och mer kollektivtrafik med mer hållplatser, redan i 10 års åldern, tänka sig), och... nej jag kommer inte på mer. I sjuan/åttan ville jag bli journalist och författare. Men. Jag känner att det är nog inte riktigt min grej. Det kanske är tidigt att bestämma mig men jag har ändå så bestämt mig. Jag vill bli en copywriter. Jag är tvär-säker. Det känns hur bra som helst. Heja mig!
Att tänka på som copywriter:


Du måste ha sinne för språket och ha en stor talang för att skriva.

Du måste kunna hitta nya lösningar på problem, vara kreativ och vilja kommunicera.

Jobbet som copywriter kan innebära tidspress mot slutet av ett projekt. Då jobbar du också ofta övertid.

Att samarbeta är grundläggande i yrket. Du måste vara bra på att jobba i grupp.

1 kommentar:

Anonym sa...

meeeen!! du glömde ju den tiden när du & jag skulle bli volvo chef?!?!?! :D < 3