11 mars 2008

Vadå kaffe?

Vad är grejen med kaffe?
Jag fick en kommentar för ett par dagar sedan som löd: Men Anna, när ska du börja dricka kaffe då? Du går ju faktiskt på gymnasiet nu. -WHAT?
Kaffe? Moi? I Don't think so.

Jag har faktiskt försökt dricka kaffe, men det är något med den vidriga smaken som inte riktigt funkar för mig. Hur kan man bli beroende av något så... äckligt? Efter en stunds försvarande och argumenterande om varför te är så mycket bättre ( Te är bättre) än kaffe hör jag detta: "Man lär sig tycka om det"
Ursäkta vad sa du?
Lära sig? Vadå lära sig? Vadå kaffe?
Ska man tvinga i sig den bruna äckel-drycken tills ens smaklökar är så brutalt misshandlade att man inte känner smaken längre? Nej... Jag fattar verkligen inte grejen.
Men... För att vara lite positiv och för att mer än hälften av Sveriges befolkning dricker kaffe. Jag skulle kanske kunna tänka mig något sådant här. Möjligen. Men jag lovar ingenting.


Fred.

3 kommentarer:

KalleC sa...

måste få säga att kaffe är det bästa som finns när:

Det är en kallvinterdag.
det är morgon
du är trött men måste vara pigg
när du pluggar
på lektioner
på prov.

tack för mig

kram y besos

Welcome to the empire sa...

Åh, säg inte att du har fallit för det också? Stå emot! du gör framsteg i spanskan?

Sanna sa...

Anna, du har så rätt!
Kaffe är som cigaretter, det är inte gott över huvud taget. Usch - te är så mycket bättre (förutom att man får gula tänder av båda).
Men superbra inlägg!