08 april 2008

Big pack chilinötter och lågstadie-läsförståelse

Jag har en trés charmig kusin. En sån kusin som vill visa sin pappa hur man dricker snaps som en man, en sån kusin som är sådär härligt lillgammal och charmig i alla lägen. Denna charmknutte till kille, för det är en kille, har en hotmail och därmed en msn som han använder rätt så flitig. Självklart är jag en av de lyckliga i hans kontaktlista och självklart skriver vi med varandra så kärleksfullt som bara kusiner kan.

Charmknutten aka Johan skrev hej och så rullade de vanliga msn-fraserna på. När vi kom till den oundvikliga frågan "Vad gör du?" svarade han " läsförståelse, har det i läxa men det går inte så värst bra". Jag som är väldigt hjälpsam tänkte försöka mig på denna förståelse, hur svårt kan det vara? Jag fick tjata lite på honom för han ville inte skicka frågan som han hade problem med först, han sa att jag inte kunde hjälpa honom om jag inte hade läst texten. Men tillslut lät han sig övertalas. Frågan löd: Varför blir det så få kakor när alfons bakar?

It's a hard life.
Fred.

5 kommentarer:

Sofia sa...

HAHAHA , okej . nu fattar jag xD ligger nästan på golvet xD HAHAAHHA <3<3

Anonym sa...

hehehhe, vad roligt

Anonym sa...

hahah, ojdå

Anonym sa...

Hej. Jag och en kompis planerar en bloggträff för Lerums bloggare. Jag vill bara veta om du är intresserad av att komma. Datum och sådant är inte satt - men lockar det? (:
Puss på dig!

Anonym sa...

Du måste skriva lite oftare :)