22 augusti 2007

I'm singing in the rain?

Visst är det så att vädret är ett väldigt populärt samtalsämne...
Frågan är varför? Hur kan lite regn intressera så många människor (hela världen?)?
Det kanske bara är något man sticker in i kallprat då och då för att man inte har något bättre att säga? Jag ska från och med idag inte prata väder med människor.
Jag ska göra uppror.

Fast väder är inte alltid så tråkigt, solen tillexempel, solen gör alltid människor glada. Människor som inte har sol under sin semester blir lättare deprimerade än människor som har sol under sina lediga lat-dagar. E-vitaminer utlöser endorfiner i kroppen som gör att man blir på bättre humör. Vad jag kan. ca 60% av all statistik hittas på under tider man pratar, och som i mitt fall, under tiden man skriver. Kul.

Så, nu har jag skrivit ett helt inlägg om endast väder. Ser man på. Vädret kanske inte är så illa ändå?

Inga kommentarer: