29 juli 2007

Jag satt på planet och såg utöver det som kallas Sverige. Det är så annorlunda, det vet alla som flugit, eller sett bilder från luften. Jag tycker att det är nästan skrattretande hur alla dessa enorma byggnader och hus plötsligt förvandlas till minimala legobitar. Det får mig att le, jag känner mig mäktig. Det var självklart molnigt, det är ju inget nytt. Hela sommarlovet har vart mulet. Vi flög över dessa gräddvita moln som såg ut som stora blomkålshuvuden. Och jag fick en så stark känsla. jag ville verkligen hoppa. Inte hoppa för att ta livet av mig, utan hoppa genom ett moln. Jag undrar hur det känns.

Blir man blöt? Kall? Är det som en dusch, eller mer som ånga? Jag tänkte också på om jag nu skulle genomföra min idé. Hur skulle jag gå tillväga? Fallskärm? det hade ju vart ett alternativ. Men hoppar man från sådana höga höjder? hum... Knepigt.

Detta var del ett från min frankrike-semster. To be continued. Enjoy!

Inga kommentarer: